blog arădean de cultură generală

6 remedii pentru arsurile gastrice

Arsurile gastrice apar din senin şi sunt resimţite în partea superioară a abdomenului, undeva în spatele sternului. Ele îşi fac simţită prezenţa după mese, după un efort fizic intens sau după o dietă bogată în carne, lipide şi dulciuri. Arsurile creează o stare de disconfort şi pot fi adesea confundate cu durerile de inimă. Există câteva alimente pe care le putem consuma ca să evităm aceste reacţii ale organismului nostru.

sfatulparintilor.ro-arsuri-stomac-350x250

Arsurile stomacale sunt resimţite în diferite moduri. Cel afectat simte fie o arsură în piept, chiar în spatele sternului, fie o durere puternică în piept sau o senzaţie de ardere în gât. De asemenea, atunci când simţim că avem resturi alimentare lipite undeva la mijlocul pieptului, de fapt, ne confruntăm cu arsuri gastrice.

Ca să scăpăm de ele, există câteva remedii recomandate de specialişti.

1. Ceaiul de ghimbir: Ghimbirul este recunoscut pentru proprietăţile sale în ceea ce priveşte remedierea problemelor digestive. Are efecte anti-inflamatorii, iar acestea îl tranformă într-unul dintre cele mai eficiente leacuri pentru arsurile gastrice.

2. Bananele: Sunt sărace în acid, iar asta le transformă într-un aliment care formează o peliculă ce protejează pereţii stomacului de acizi.

3. Ovăzul: Această cereală stopează refluxul acidului gastric şi este recomandat să fie consumată alături de fructe proaspete şi nu în combinaţie cu iaurt sau alte produse lactate, deoarece acestea din urmă pot deveni cauza principală a refluxului gastric.

4. Fumatul: Este una dintre cauzele apariţiei arsurii gastrice. Nicotina este cea care agită acidul gastric, deci, fumătorii ar trebui să încerce să renunţe la acest obicei care nu le aduce niciun beneficiu.

5. Grăsimi şi glucide: Dacă eşti un obişnuit al arsurilor gastrice, ar trebui să eviţi să mai consumi mâncăruri care conţin multe grăsimi, uleiuri şi glucide. Nu ar trebui să mănânci. de exemplu, chipsuri, prăjituri, alimente prăjite sau să adaugi sosuri salatelor pe care le prepari.

6. Guma de mestecat: Poate părea surprinzător, însă studii recente arată că guma de mestecat poate ajuta în lupta cu arsurile gastrice. Atunci când mestecăm gumă, producem mai multă salivă, aceasta din urmă ajungând în stomac şi oprind acidul gastric de la reflux. Astfel, experţii spun că este recomandat că mestecăm o gumă după o masă copioasă.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s