blog arădean de cultură generală

Remedii naturale pentru calmarea nervilor: cinci ceaiuri care te scapă de nevroză, anxietate şi insomnii

Remediul pentru ameliorarea stărilor de nervozitate excesivă şi agitaţie este la îndemâna tuturor şi nu necesită un mare efort financiar. În plus, pe lângă efectul calmant asupra sistemului nervos, infuziile din aceste plante au rezultate dovedite în cazul persoanelor care suferă de insomnie

646x404 (1)

1. Sunătoarea

Un aliat de nădejde în combaterea oboselii cronice şi a stărilor depresive, ceaiul de sunătoare este recomandat încă din secolul al XIX-lea pentru efectul calmant asupra sistemului nervos, planta fiind utilizată în urmă cu două sute de ani pentru tratarea isteriilor şi a depresiilor. Sunătoarea conţine hipericină şi hiperforină, două substanţe care favorizează eliberarea de dopamină şi serotonină, substanţele chimice din creier responsabile pentru modul în care reacţionăm ori atitudinea noastră. Fitoterapeuţii recomandă două ceşti de ceai de sunătoare pe zi ajută la armonizarea stării psiho-emoţionale şi calmarea nevrozelor.

2. Valeriana

Planta medicinală acţionează ca un sedativ natural, cu efect dovedit în combaterea insomniei, crizelor de nervi şi isteriei. O cană de ceai de valeriană seara, cu o jumătate de oră înainte de culcare, combate tulburările de somn. Infuzia de valeriană (o linguriţă de plantă la o cană de apă) se poate consuma şi pe parcursul zilei. Atenţie, însă, consumul excesiv de valeriană poate provoca stări de somnolenţă, asocierea cu alte sedative fiind interzisă

3. Lavanda

În categoria remediilor naturale împotriva nevrozelor a fost inclusă şi lavanda, o plantă medicinală cunoscută pentru proprietăţile sedative, antiinflamatoare, antiseptice şi diuretice. Ceaiul de lavandă sau levănţică este recomandat în terapiile care combat stresul, stările de anxietate şi isterie, precum şi insomnia. În cazul persoanelor care suferă din cauza agitaţiei nervoase, se recomandă infuziile de lavandă: două linguriţe de flori uscate la o cană de apă clocotită.

4. Roiniţa

Cunoscută în special ca remediu natural împotriva afecţiunilor cardiovasculare, roiniţa sau melissa este recomandată şi ca adjuvant în stări de stres, nervozitate, anxietate, depresii sau insomnii. Infuzia de roiniţă (o lingură de flori la 250 ml apă clocotită) poate fi consumată cu 30 de minute înainte de mese, de trei ori pe zi

5. Teiul

Substanţele active pe care le conţin fac din florile de tei un excelent remediu împotriva stărilor excesive de nervozitate şi anxietate, oboselii, suprasolicitării intelectuale, migrenelor sau în cazul tulburărilor de somn. Medicii atrag însă atenţia că ceaiul de tei trebuie consumat cu moderaţie, deoarece se poate transforma într-un excitant al sistemului nervos. De asemenea, ceaiul de tei nu este recomandat pentru o perioadă mai mare de o lună, întrucât există riscul apariţiei unor complicaţii cardiace. Ceaiul de tei este contraindicat gravidelor, şoferiilor sau persoanelor care suferă din cauza unei carenţe de fier

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s