blog arădean de cultură generală

Alimente care nu trebuie să lipsească din meniu în timpul vacanţei de vară

Majoritatea persoanelor au grijă de dieta lor în mod special înainte de sosirea verii şi vacanţei, cu gândul la cum vor arăta pe plajă şi la piscină. Alimentaţia este o temă importantă în toate anotimpurile, dar vara cu atât mai mult. Temperaturile înalte şi schimbările survenite în privinţa obiceiurilor pot da peste cap organismul, fapt pentru care este esenţial să se menţină o dietă sănătoasă

Salata

Expertul în nutriţie şi autor al cărţii ‘Tú eres tu medicina’ (Tu eşti medicamentul tău), Ata Pouramini, oferă câteva sfaturi fundamentale pentru a nu se neglija alimentaţia în timpul verii, relatează site-ul infosalus.com.

Ce se mănâncă în concediu? În timpul vacanţei este mai probabil să nu se mănânce acasă, ceea ce îngreunează menţinerea unei diete sănătoase. Pentru astfel de situaţii, Ata Pouramini stabileşte un meniu ideal.

Pentru felul întâi, sugerează o salată de ‘frunze’ verzi, care înviorează, hidratează, aduce minerale şi vitamine şi nu îngraşă. La felul doi, şi mai ales dacă vacanţa se desfăşoară la plajă, expertul recomandă sardele, anşoa şi macrou. Acest tip de peşte, bogat în omega-3, este benefic pentru sistemul nervos şi pentru odihnă, facilitând un somn mai bun. Iar ca desert, în loc de îngheţată sau prăjitură, Ata Pouramini optează pentru câteva bucăţi de ananas. Acesta este un aliment diuretic care ajută la prevenirea retenţiei de lichide, o problemă ce se agravează pe timpul verii şi mai ales în cazul femeilor.

Ce se poate ‘ciuguli’ între mese? Pentru a se evita aperitivele mai puţin sănătoase ori cu un înalt conţinut de grăsimi, se recomandă ca totdeauna să fie la îndemână o banană. Bananele au hidraţi de carbon şi zahăr natural care dau un spor de energie. În plus, nivelurile înalte de potasiu ajută la reglarea nivelurilor de apă din organism şi la evitarea deshidratării.

Seminţele de floarea-soarelui constituie altă opţiune pentru a ‘ciuguli’ ceva între mese. Sunt bogate în vitamina E, care funcţionează ca un puternic antibacterian şi antiviral, întărind sistemul imunitar. În plus, este antioxidant, ceea ce ajută în lupta împotriva îmbătrânirii.

Băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr sunt de evitat, mai ales pentru că favorizează obezitatea, nu sunt sănătoase şi nu hidratează corect. În locul lor, o sticlă de apă va asigura hidratarea corectă şi va ajuta la evitarea constipaţiei pe care o pot cauza schimbările de loc şi dietă. Se recomandă ca totdeauna să fie o sticlă de apă la îndemână.

Ce se mănâncă acasă? La întoarcerea din concediu, trebuie să se umple cămara cu alimente bogate în fibre, ca orezul şi pastele integrale, care contribuie, de asemenea, la menţinerea unor niveluri de glucoză stabile şi înlătură nevoia de a ‘ciuguli’ ceva între mese.

Pe de altă parte, este important să existe în frigider avocado, pepene galben şi pepene verde. Aceste trei alimente favorizează hidratarea, ceea ce este foarte important pe timp de vară. Avocado, bogat în vitamina E, poate fi consumat în salate. Pepenele galben şi cel verde sunt ideale pentru copii, pentru că aduc vitamina C, care ajută la menţinerea unui sistem imunitar sănătos şi puternic. Gustul dulce al acestor fructe le transformă într-un desert ideal pentru vară.

Ata Pouramini recomandă, de asemenea, pieptul de curcan, care conţine un aminoacid numit triptofan, precursor al serotoninei, hormonul fericirii, scrie Agerpres

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s