blog arădean de cultură generală

Cinci alimente de primăvară cu un conţinut bogat de magneziu

Magneziul este o substanţă minerală esenţială pentru buna funcţionarea a organismului. Insuficienţa acestui mineral duce la un nivel scăzut de energie şi stări de nervozitate.

646x404 (1)

Insuficienţa magneziului în organism se manifestă de cele mai multe ori printr-un nivel scăzut de energie, oboseală, capacitate scăzută de concentrare, stări de nervozitate, iar uneori chiar insomnie.

O dietă echilibrată în care să fie incluse alimente proaspete cu un conţinut ridicat de magneziu poate ajuta în prevenirea unor asemenea probleme.

1.Legumele cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt în lista alimentelor bogate in magneziu şi nu numai a acestei substanţe. Spanacul, salata verde, varza sau varza Kale sunt soluţii indicate.

2.Caisele

Caisele sunt printre fructele de sezon, primăvară-vară, care au un nivel ridicat de magneziu. Caisele bine coapte au o compoziţie echilibrată de nutrienţi, dintre care se remarcă: betacarotenul, vitaminele B3 (PP), C şi E, fibrele, zaharurile simple, uşor asimilabile, precum levuloza (fructoza) şi glucoza şi nu în ultimul rând o serie de oligoelemente (magneziu, potasiu, fosfor, fier, calciu, fluor, brom, cobalt). Vitaminele şi zaharurile enumerate furnizează energie organismului, iar magneziul, calciul şi bromul favorizează reglarea proceselor care susţin ritmul somn-veghe, de multe ori perturbate de stresul cotidian.

3.Ananasul

Ananasul are magneziu şi foarte puţine calorii, fiind bun chiar şi în perioadele când te apuci de o dietă alimentară prin care vrei să slăbeşti. În această perioadă, anansul poate fi găsit uşor în piaţă, dar poate fin consumat şi sub formă de compot. Sigura problemă a acestui fruct e faptul că nu e indicat celor cu un stomac sensibil.

4.Bananele

O banană de mărime medie oferă şi 32 de miligrame de magneziu, împreună cu vitamina C şi fibre. Are puţine calorii, dar este consistent, fiind un fruct aproape nelipsit din alimentaţia celor mici

5.Merele

Merele sunt probabil cele maila îndemână fructe. Fie că sunt roşii, galbene sau verzi, acestea au numeroase vitamine şi minerale pentru organism. Pe lângă magneziu, merele conţin, în special, vitamina C, precum şi A, E sau B.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s