blog arădean de cultură generală

Dieta cu fructe şi legume

Acest plan disciplinat din punct de vedere cronologic şi combinativ pretinde că îmbunătăţeşte digestia şi accelerează metabolismul în favoarea pierderii în greutate.

re_re_legume_fructe

Premisa centrală a dietei este aceea că nutriţia depinde mai degrabă de ceea ce mănânco şi de momentul mesei, nu de cât mănânci.

Consumarea unor alimente în anumite combinaţii în meniu cotidian se pretinde că ar mări procesul de absorbţie al nutrienţilor de către tractul gastrointestinal, având ca rezultat un ritm mai mare al metabolismului.

Planul cere ca un procent însemnat de calorii să provină din fructe şi legume, restricţionând drastic consumul de produse lactate, cereale, carne şi alimente care conţin zahăr rafinat. Deşi programul nu pune un accent deosebit pe numărul total de calorii consumate, subliniază importanţa evitării supraalimentaţiei şi afirmă că anumite alimente consumate în combinaţii necorespunzătoare pot declanşa reacţii fiziologice specific care să interfereze cu absorbţia de nutrienţi şi cu producerea de toxine.

Micul dejun constă doar în fructe sau suc de fructe. Prânzul include fructe, salate sau legume şi, uneori, cereale sub formă de “salată energizantă” sau un “sandviş din ingredient corespunzător asociate”. Cina este o combinaţie de fructe, legume şi carne slabă. Reducerea caloriilor se datorează acestor restricţii severe.

Argumente Pro şi Contra

Bogată în fructe şi legume, Dieta “Pregătit pentru viaţă” restricţionează consumul de grăsimi de origine animală, dar îţi permite să te bucuri de orice cantitate de fructe proaspete, suc de fructe, legume şi carne slabă. Din nefericire, programul este imperfect din punct de vedere nutriţional fiindcă nu reuşeşte să asigure o gamă adecvată de nutrienţi, inclusiv protein, zinc, Vitamina D sau Vitamina B12. Până acum, toate afirmaţiile, inclusiv teoria de bază (conform căreia activitatea enzimelor în cadrul metabolizării anumitor grupe de alimente declanşează un “conflict” digestiv care poate duce la creşterea în greutate), aşteaptă încă susţinerea ştiinţifică.

Este potrivită pentru tine ?

Este posibil ca acest plan pentru viaţă să fie atractiv pentru cei cărora le place să consume multe fructe şi legume şi sunt gata să urmeze un regim alimentar rigid. Perspectiva pierderii în greutate datorită restricţiilor calorice poate fi atrăgătoare, dar, fără schimbări ale stilului de viaţă şi un plan alimentar mai echilibrat, aceasta poate reprezenta doar o soluţie de scurtă durată.

De asemenea, persoanele care suferă de anumite afecţiuni trebuie să ia în calcul deficienţele nutritive ale dietei, iar persoanele sănătoase trebuie să o urmeze doar o scurtă perioadă de timp.

Planul pune accentual pe evitarea supraalimentaţiei şi sugerează că un conţinut mare de apă purifică organismul, favorizează tranzitul intestinal şi măreşte nivelul absorbţiei nutrienţilor, reducând senzaţia de foame.

Exemplu de meniu pentru o săptămână !

01

02

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s