blog arădean de cultură generală

Top alimente care ne afectează smalţul dentar

Schimbarea alimentaţiei românilor a venit la pachet cu probleme grave ale danturii, distrugerea smalţului dentar fiind printre cele mai notabile. Expunerea la substanţe acide poate creşte predispoziţia smalţului dinţilor la apariţia eroziunii acide. Însă nu doar sucurile acidulate duc la afectarea danturii, ci şi unele alimente mai puţin cunoscute cum ar fi fructe (lămâi, portocale), sosurile pentru salate, roşiile etc.

smalt-si-dentina

Sucurile, pericol major pentru dinţii copiilor

Băuturile acidulate sunt mai periculoase pentru dinţi decât dulciurile. Ele erodează smalţul dinţilor, mai ales dacă sunt consumate zilnic. De fiecare dată când iei o înghiţitură de suc, zahărul împreună cu bacteriile din cavitatea bucală formează acid. Acest acid slăbeşte smalţul şi, în timp, duce la formarea plăcii bacteriane care cauzează carii. Băuturile acidulate scad şi pH-ul salivei stimulând dezvoltarea bacteriilor şi a eroziunii dentare.

Inclusiv băuturile acidulate fără zahăr sunt periculoase. Pe cât posibil, copiii trebuie feriţi de astfel de produse, mai ales că au smalţul dinţilor în formare.

Atenţie la citrice!

Persoanele care sunt la dietă şi consumă multe salate şi legume fibroase trebuie, de asemenea, să fie atente. Oţetul din salată distruge smalţul. La fel şi lămâile şi portocalele. Este bine să nu exageraţi cu astfel de produse. Iată mai concret ce alimente afectează smalţul şi care sunt inofensive.

ALIMENTE CU UN CONȚINUT ACID RIDICAT

Suc de lămâie

Vin

Băuturi

energizante

Apă minerală

Băuturi

carbogazoase

Portocale

Prune

Ceai rece îndulcit

Căpșuni

Suc de grepfruit

Oțet

Suc de mere

Fructe

Suc de fructe

Sos de salată

Roșii

Sos pentru paste

ALIMENTE CU UN CONȚINUT ACID MEDIU

Bere din rădăcini

de plante

Miere

Sos de roșii

Legume

Struguri fără

semințe

Comprimate de

vitamina C

Bere

ALIMENTE CU UN CONȚINUT ACID SCĂZUT

Lapte bătut

Iaurt natural

Iaurt cu fructe

(portocale, lămâie)

Iaurt probiotic

Banane

Suc de morcovi

Ceai negru

Suc de sfeclă

Pere

Ce e de făcut

Bineînţeles, nu înseamnă că trebuie să se renunţe la alimentaţia sănătoasă. Fructele pot fi consumate în
continuare fără teamă şi bucuria de a trăi poate fi sărbătorită savurând o cupă de şampanie, deoarece
există metode simple pentru protecţia smalţului dinţilor, acum şi în fiecare zi.

Cere-i medicului tău dentist o evaluare a nivelului de risc la care ești expus din cauza obiceiurilor tale alimentare.

În graficul de mai joc aflaţi lucrurile esenţiale pe care trebuie să le ştiţi despre alimentaţie şi afectarea danturii, dar şi despre soluţiile care vă pot fi de ajutor.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s