blog arădean de cultură generală

10 motive pentru care e bine să consumi coacăze

Coacăzele conţin de cinci ori mai mulţi antioxidanţi decât broccoli şi mai mulţi fenoli comparativ cu orice fruct pe care îl găseşti în piaţă.

646x404

Există trei feluri de coacăze: albe, roşii şi negre şi toate au proprietăţi nutritive remarcabile. Sunt surse excelente de vitamina C, pe care o menţin în stare stabilă, graţie antocianinelor, şi activă biologic: coacăzele negre conţin aproximativ 160 – 400 mg la 100 g, iar cele albe şi roşii, 20 – 60 mg. Chiar şi după procesare, preparatele din coacăze conţin aproape toată cantitatea de vitamina C din fructele în stare proaspătă.

Dar nu numai pentru vitamina C trebuie să le consumi, ci şi pentru că au provitamina A, vitamine din complexul B, vitamina P, vitamina PP, antocianine, tanini, săruri minerale, celuloză, acid malic, acid citric şi acid tartic, zaharuri şi multă apă (aproximativ 80%). O adevărată comoară pentru organism, iar dacă mai iei în considerare şi aportul scăzut de calorii – doar 50 la suta de grame, ai să le preţuieşti şi mai mult.

Principalele 10 beneficii ale consumului de coacăze

1. Sunt revitalizante, datorită bogăţiei de vitamine şi săruri minerale din compoziţie, o cură de de coacăze şterge oboseala de pe chip şi readuce energia în toate structurile corpului.

2. Alungă stresul. În acest sens, sunt bune atât fructele, cât şi frunzele. Cercetătorii au constatat că infuzia din frunzele coacăzului negru creşte secreţia glandelor ce produc adrenalina, inducând astfel o stare de bine.

3. Ascut memoria. Oamenii de ştiinţă susţin că uleiul de sâmburi de coacăze atenuează problemele de concetrare şi memorare prin cei doi compuşi remarcabili ai săi: acidul alfa-linolenic şi acidul stearidonic, indispensabili dezvoltării şi bunei funcţionări a neuronilor.

4. Îmbunătăţesc acuitatea vizuală. Conţinutul mare de antocianine, substanţele fitochimice care protejează ochii de procesele de îmbătrânire, ajută la menţinerea elasticităţii ţesuturilor la acest nivel, îmbunătăţesc vederea nocturnă. De asemenea, aceste fructe ajută la menţinerea glicemiei la cote normale, prevenind diabetul, o maladie, care provoacă probleme oculare majore.

5. Sunt ideale în atonii gastrice, aceasta deoarece atunci când sunt servite înainte de masă au funcţie tonică, iar dacă-s consumate după mese sunt stomahice, adică favorizează digestia gastrică.

6. Astringente, aceste fructe sunt utile, în egală măsură, în diaree şi în dizenterii.

7. Reduc sensibilitatea la infecţii respiratorii şi intestinale, graţie virtuţilor antiinflamatorii.

8. Îndepărtează durerea de gât. Pentru asta, se administează, în cazul faringitei granulomatoase, peltea de coacăze negre amestecată cu puţină apă caldă, iar în cazul amigdalelor inflamate se face gargară cu suc de coacăze, de preferinţă negre, de mai multe ori pe zi.

9. Poduc diureză cu multă eliminare de acid uric, ceea ce la face foarte utile în gută, litiaze urice şi boli reumatismale sau chiar cardiace şi renale sau în toate cazurile în care s-a acumulat o cantitate prea mare de toxine în organism.

10. Uşurează trecerea la menopauză, reglând toate tulburările specifice acestui fenomen.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s