blog arădean de cultură generală

DIETA KETOGENICĂ. Cum poţi slăbi cu ajutorul proteinelor şi al grăsimilor

DIETA KETOGENICĂ. Aceasta este una dintre puţinele cure de slăbire care promit o scădere lentă în greutate, dar avantajul acestui regim este că rezultatele obţinute se păstrează pe o perioadă lungă de timp, susţin specialiştii în nutriţie

dieta-publimedia-shutterstock-1

DIETA KETOGENICĂ. Principiile acestei cure sunt relativ simple, dar pentru ca rezultatele obţinute să fie cele dorite, este indicat să urmaţi în tocmai recomandările date. Astfel, dieta Ketogenicăcuprinde două fază: cea de atac şi cea de menţinere – care trebuie ţinută tot restul vieţii. Un alt aspect care nu trebuie să lipsească este renunţarea la sedentarism. Sportul face parte dintr-un stil de viaţă sănătos, astfel că persoanele care vor să urmeze acest regim trebuie să îşi facă un abonament la o sală de fitness şi să se ducă la antrenament de 3-4 ori pe săpămână.

DIETA KETOGENICĂ. Mai jos puteţi citi lista alimentelor permise:

● Fiind o dietă bazată pe un conţinut crescut de grăsimi, alunele de pădure şi migdalele crude, diverse tipuri de seminţe şi nucile sunt o parte dintre alimentele permise. De asemenea, din dietă nu trebuie să lipsească uleiurile vegetale: in, cocos, cânepă, germeni de grâu, avocado, nuci, seminţe de dovleac, măsline, porumb şi seminte de struguri etc, smântâna fermentată, untul, avocado, cocosul, slănina, măduva, creierul şi ficatul.

● Proteine sunt şi ele extrem de importante în acest regim. Carne de vită, de porc, de oaie, de peşte şi brânzeturile fermentate nu trebuie să lipsească din meniul zilnic.

● Fibrele şi carbohidraţii trebuie mâncate în cantităţi limitate. Printre alimentele care conţin aceste substanţe nutritive permise în dieta Ketogenică se numără salata, spanacul, broccoli, varza, ceapa, fasolea verde, castraveţii şi roşiile. Nutriţioniştii avertizează că în cazul în care într-una din zile alegeţi sa mâncaţi nuci sau migdale, evitaţi să mai adăugaţi în meniul zilnic alimentele menţionate mai sus, deoarece acestea două reprezintă o sursă bogată de fibre şi carbohidraţi.

DIETA KETOGENICĂ. Mai jos puteţi citi lista alimentelor contraindicate:

● Persoanele care au ales să scape de kilogramele în plus cu ajutorul acestei cure ar trebui să evite, cel puţin în faza de atac orice fel de alimente obţinute pe bază de cereale. Aici intră bineînţeles pâine, pastele, fulgii sau mămăliga.

● În plus, cartofii, fructele, lactatele nefermentate care pot conţine lactoză – zahărul din lapte, mierea, zahărul, alcoolul şi băuturile carbogazoase trebuie eliminate din meniul zilnic.

DIETA KETOGENICĂ. Principiile:

● Persoanele care vor să urmeze un astfel de regim de slăbire trebuie să mănânce de cel puţin 4 ori pe zi, atât în faza de atac, cât şi în cea de menţinere.

● În faza de atac, care durează în funcţie de numărul de kilograme pe care doriţi să le slăbiţi, trebuie să mâncaţi cu 500 de kilocalorii mai puţin decât în faza de menţinere. Astfel, dacă în a doua fază alegeţi să mâncaţi 2.000 de kilocalorii, dacă sunteţi femeie şi 2.500 de kilocalorii, dacă sunteţi bărbat, în faza de atac este indicat ca zilnic să aveţi un meniu al cărui conţinut caloric să fie 1.500, respectiv 2.000 de kilocalorii.

● În primele zile veţi sesiza o scădere drastică a greutăţii corporale, pentru că apoi începeţi să slăbiţi în jur de 1 maxim 2 kilograme pe săptămână, în funcţie şi de procentajul de grăsime din corp, dar şi de metabolism.

DIETA KETOGENICĂ. Exemplu de meniu:

●Masa 1: 200 de grame de carne de pui + 20 de mililitri de ulei de măsline,

Masa 2: 100 de grame de crenvursti + o ceapă verde sau tablete care să conţină fibrele necesare digestiei,

Masa 3: 200 de grame de carne de pui/porc/vita + 20-30 de mililitri de ulei de măsline,

Masa 4: 3-4 albusuri de ouă + 20 de mililitri de ulei de măsline.

● Masa 1: carne/peşte la cuptor cu sos de smântână şi broccoli,

Masa 2: muşchi de porc cu ciuperci la grătar,

Masa 3: muşchi de vită la grătar, cu sos de unt şi fasole verde,

Masa 4: ficăţei de pui la cuptor cu sos de smântână şi rosii, cu salată verde.

● Masa 1: omletă cu caşcaval,

Masa 2: ouă ochiuri cu spanac şi unt,

Masa 3: salată de crudităţi cu ulei vegetal, seminţe de in şi brânză slabă,

Masa 4: brânză slabă/iaurt şi alune sau migdale.

● Masa 1: brânză fermentată cu roşii şi ulei,

Masa 2: ton/somon/sardine(pot fi conserve) cu ulei cu salată verde sau avocado+ lămâie,

Masa 3: caşcaval şi alune sau migdale,

Masa 4: concentrat proteic cu smântână.

După prima lună de dietă Ketogenică, o zi pe săptămână puteţi mânca şi carbohidraţi, cu condiţia ca în ziua respectiva să nu mâncaţi grăsimi.

DIETA KETOGENICĂ. Dieta ar trebui să conţină 65% grăsime, 30%proteine şi 5% carbohidraţi, obţinuţi în special din vegetale, care au un conţinut ridicat de fribre.

sursa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s