blog arădean de cultură generală

Lista alimentelor care ajută la scăderea colesterolului

Fulgii de ovăz, vinul roşu, peştele, nucile, migdalele şi usturoiul sunt doar câteva dintre alimentele care ajută la scăderea colesterolului „rău” din organism

2829495-publimedia-shutterstock

Persoanele care au un nivel crescut al colesterolului în organism sunt predispuse la boli cardiovasculare. Pentru că grăsimile saturate sunt greu de ocolit din cauza stilului alert al vieţii, nutriţioniştii recomandă ca zilnic să aducem în dietă alimente care ajută la scăderea colestero­lului “rău”.

Fulgii de ovăz duce la scăderea colesterolului cu 5,3% în 6 săptămâni. Acest lucru este posibil datorita unei substanţe care se găseşte în compoziţia fulgilor de ovăz numită beta-glucan.

Vinul roşu luptă împotriva colesterolului. Este indicat să nu se consume mai mult de 2-3 pahare de vin, pe săptămâna.

Peştele este recunoscut pentru faptul că ajută la prevenirea bolilor de inimă şi a demenţei. Nutriţioniştii spun că persoanele care mănâncă peşte de trei ori pe săptămână au un nivel al colesterolului “rău” mai scăzut, spre deosebire de cele care mănâncă ocazional.

Nucile, migdalele şi caju-ul combat colesterolul. Atenţie, însă, aceste alimente au un conţinut caloric ridicat. Astfel, este indicat să le mâncaţi cu moderaţie.

Usturoiul are numeroase beneficii asupra sănătăţii. Mâncat cu regularitate, alimentul reduce nivelul colesterolului, previne obturare arterelor, reduce presiunea arterială şi protejează organismul împotriva infecţiilor.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s