blog arădean de cultură generală

Carnea de curcan, poate cea mai sănătoasă carne

Se spune că păsările crescute pe pământ au cel mai scăzut nivel de grăsimi şi cea mai mare concentraţie de proteine. Foarte bogată în nutrienţi, cu un conţinut scăzut de grăsimi şi uşor de găsit, carnea de curcan este tot mai mult în lumina reflectoarelor.

curcan-germ-1862347205

Unul dintre marile avantaje pe care le are carnea de curcan este acela că o mare parte din grăsime poate fi uşor îndepărtată, aceasta concentrându-se în piele. Pentru ca are puţine grăsimi, carnea de curcan se usucă foarte uşor, astfel că cea mai bună formă de preparare este prin coacere în vase acoperite.

Odată ce vei descoperi efectele benefice ale acesteia, cu siguranţă va face parte din ce în ce mai des din meniul tău.

Pieptul de curcan (fără piele) se numără printre cele mai slabe cărnuri, dacă nu cea mai slabă, şi cu cel mai înalt conţinut de proteine.
De asemenea, carnea de curcan are un conţinut bogat de substanţe nutritive, în special niacină, seleniu, vitaminele B6 şi B12 şi zinc. Aceşti nutrienţi menţin sănătatea sistemului cardiovascular şi contribuie la scăderea riscului de apariţie a cancerului, susţine dr. Steven G. Pratt în lucrarea “SuperAlimente Rx”.

Carnea de curcan reprezintă o sursă importantă de niacină, vitamina B6 şi vitamina B12. Toate aceste 3 vitamine B sunt foarte importante pentru producţia de energie.

Niacina pare a fi asociată scăderii riscului de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare şi de deces cauzat prin infarct.
Un nivel scăzut de vitamina B12, B6 şi folaţi este de asemenea asociat unui nivel ridicat al homocisteinei (substanţă asemănătoare aminoacizilor, care este considerată şi o variabilă independentă a riscului de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare).

Influenţa consumului cărnii de curcan asupra sistemului imunitar

Carnea de curcan are un conţinut foarte ridicat de zinc, unul dintre nutrienţii prezenţi în toate ţesuturile organismului uman. Un consum insuficient de zinc este foarte des întâlnit în rândul populaţiei, însă un consum frecvent de carne de curcan poate regla acest dezechilibru. Cantitatea de zinc conţinută de carnea de curcan are o biodisponibilitate mult mai mare decât zincul provenit din alte surse de minerale. Zincul este esenţial pentru buna funcţionare a sistemului imunitar. Acesta ajută la vindecarea rănilor, dar şi la diviziunea normală a celulelor. O porţie de 90 de grame de piept de curcan asigură aproximativ 14% din doza zilnică necesară.

Cantitatea necesară

În 100 de grame de carne de curcan se află o doză masiva de triptofan, respectiv 118% din cantitatea zilnică necesară, 24% din necesarul zilnic de proteine, 0,7 grame de grăsimi, 13% din necesarul de sodiu, 6% din necesarul de potasiu, 46% din necesarul de vitamina B2, 44% din necesarul de vitamina B6, 29% din necesarul de fosfor si 9% din necesarul de fier, precum si 13% din necesarul zilnic de zinc!

O altă caracetristică a cărnii de curcan este o valoare mica a indicelui glicemic, ceea ce o face ideală în cazul persoanelor care sufera de diabet.

curcan-la-cuptor

Carnea de curcan în bucătărie – iată câteva moduri delicioase de preparare:

  • Pentru masa de seară – găteşte un piept întreg de curcan. Pielea va fi îndepărtată după ce pieptul a fost deja gătit. Acesta este gata foarte repede şi i se poate adăuga orice garnitură tradiţională.
  • Este de-a dreptul savuros un sandvici cu carne de curcan, felii prăjite de pâine integrală, frunze de spanac şi de salată verde, felii de ceapă şi avocado şi puţin muştar.
  • Carne de curcan mărunţită, prăjită în ulei de măsline cu ceapă şi ardei, pentru a prepara tacos sau burritos.
  • Supa de curcan cu multe legume este de asemenea savuroasă.
  • Carnea tocată slabă, făcută din piept de curcan, este excelentă şi pentru sosurile de spaghete.

sursa

sursa

One response

  1. Awaaa … iubesc curcanii salbatici vii … sint atit de draguti si de familisti… merg in linie, intii mama si pe urma puii aliniati unul in spatele celuilalt. Citiva mai au abilitatea de a zbura. Imi e tare mila de ei ….
    Am dat un share prin twitter articolului tau!

    15 February 2014 at 7:19 AM

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s