blog arădean de cultură generală

11 motive pentru care nu poţi slăbi

Oricâte diete ai încerca şi oricât de mult ai controla ceea ce mănânci, kilogramele în plus par să refuze să se topească. Care sunt motivele pentru care nu poţi slăbi ?

4-greseli-in-dieta-din-cauza-carora-nu-poti-slabi

Până acum ai încercat tot felul de diete, ai citit zeci de cărţi cu reţete miraculoase, ai notat fiecare calorie în carneţel. Cu toate acestea, kilogramele au refuzat să dispară. Te-ai întrebat dacă ai sărit peste vreun pas al dietei sau dacă ai mâncat ceva în plus. Noi am identificat însă 11 inamici declaraţi ai oricărei diete.

  1.  Prăjiturele la birou şi sentimentul de vină după ce le-ai mâncat. OK, ai cedat şi a mâncat câteva fursecuri (până la urmă, nu poţi sărbători ziua colegei tale doar cu salată). Nu caloriile pe care le-ai acumulat îţi pun piedici în calea dietei, ci mai ales acel sentiment de vină pe care îl ai pentru că nu ai reuşit să te menţii. Nu-ţi stabili ţinte nerealiste, poţi mânca din când în când ceva mai puţin… dietetic.
  2.  Mâncatul în faţa televizorului. Pentru că, prinsă de acţiunea în desfăşurare din serialul tău favorit, ai tendinţa să ronţăi în neştire bomboane, covrigei, popcorn. Rău, foarte rău pentru orice cură de slăbire ai încerca!
  3.  Să sari peste micul dejun. Chiar dacă eşti în mare grabă, chiar dacă ţi se pare că nu ţi-e foame, încearcă să mănânci ceva la micul dejun. Pentru că, altfel, vei pofti la tot felul de mâncăruri nesănătoase la prânz sau chiar vei „recupera“ cu o cină copioasă.
  4.  Mesele în oraş, de socializare. Când te întâlneşti cu prietenele la cafenea simţi nevoia să îţi iei şi o prăjitură cu ciocolată pe lângă cappuccino. Şi seara, la un pahar de vin roşu, parcă ar merge un platou de brânzeturi asortate. Opreşte-te din aceste obiceiuri care vor face ca dieta ta să nu funcţioneze. Sau limitează-te la un fresh de portocale sau o salată foarte uşoară.
  5.  Rezervele de alimente din frigider şi debara. Dacă vrei să urmezi o dietă cu fructe şi legume, ai grijă să n-ai la îndemână stocuri de ciocolată, rezerve de paste şi, mai rău, să dai iama în ele când ţi-e prea foame.
  6.  Să împarţi mâncarea cu iubitul tău. Sau, şi mai rău, să ţii pasul cu el atunci când e vorba de mâncare. O greşeală pentru orice dietă. Simplu: pentru că bărbaţii au nevoie de mai multe calorii şi pentru că, oricum, ei tind să comande mâncăruri mai grase, mai consistente.
  7.  Snack-urile de la miezul nopţii. Sau mai târziu… Cum să-i telefonezi fostului iubit după ce ai băut câteva pahare de vin cu prietenele nu e o idee bună, la fel de greşit e să îţi dai întâlnire, noaptea târziu, cu o porţie de cartofi prăjiţi doar pentru că… ai băut prea multe shot-uri în Centrul vechi.
  8.  Greşeala începătorului: să crezi că o salată e mereu OK. Da, însă ai grijă să fie fără sos, fără crutoane, fără brânză grasă, fără…
  9.  Să ţii în preajmă alimente care îţi plac foarte foarte mult şi cărora nu le poţi rezista, indiferent ce ar arăta acul cântarului. Dacă te ştii dependentă de ciocolată, în săptămânile în care vrei să ţii dietă… dăruieşte tabletele din frigider prietenelor, colegilor.
  10.  Recompensele pentru că ai reuşit să mergi în fiecare zi a săptămânii la sală. OK, e minunat că faci sport şi că te ţii de antrenamente, însă acest efort n-ar trebui premiat cu o cutie imensă de îngheţată…
  11.  Micile antreuri de la petreceri. Doar pentru că sunt mici şi adorabile, asta nu înseamnă că nu conţin o mulţime de calorii. Mizează pe câteva bucăţi de fructe şi fereşte-te de mini-sandwichurile cu pâine, brânză şi mult dressing.

Foto: Condé Nast Digital Archive

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s