blog arădean de cultură generală

Celor mai sănătoase sucuri

Hidratarea ideală se face cu lichide precum apă, ceai, sucuri de fructe, nu cu băuturi carbogazoase.

sucuri_8f2853c1fe

“Nu beţi în timp sau înainte de masă, ci după masă pentru a nu încetini procesul de digestie”, este sfatul Mihaelei Ursache, medic specialist şi doctorand în nutriţie. Medicul recomandă evitarea cu orice preţ a carbogazoaselor. “Duc la obezitate şi cresc riscul de diabet de tip 2 la copii, ceea ce în trecut era foarte rar. Din cauza exceselor, cei care sunt graşi au de fapt carenţe de fier, calciu şi vitamina D”, atenţionează medicul Mihaela Ursache.

Puteţi încerca, în schimb sucurile de fructe proaspăt stoarse. Iată câteva variante:

SUC DE RODII
E bogat în calorii, dar compensează prin cantitatea mare de antioxidanţi, renumiţi pentru efectul anticancerigen şi de protecţie a creierului. Un pahar de suc pe zi previne recidiva cancerului de prostată.

SUC DE MERIŞOR
Conţine vitamina C din belşug, principalul aliat al imunităţii.
Sucul de merişor este util în infecţiile urinare, pentru că ajută la detoxifierea organismului, “spălând” în special rinichii.

SUC DE AFINE
“Antioxdanţii din afine sunt recunoscuţi pentru rolul lor în menținerea sănătăţii creierului”, afirmă nutriţionistul Ştefan Ionuţ. Un studiu făcut pe vârstnici a demonstrat că cei care au băut zilnic timp de 12 săptămâni două pahare cu suc de afine s-au descurcat mai bine la testele de memorie.

SUC DE KIWI
“După sucul de rodie şi de struguri, cel de kiwi conţine cea mai mare cantitate de vitamine C”, spune expertul în nutriţie.

SUC DE STRUGURI
Se ştie că vinul roşu este bun pentru sănătatea inimii, fiind bogat în flavonoide şi resveratrol. Acelaşi lucru este valabil şi pentru sucul de struguri.

SUC DE PORTOCALE
Popularul suc de la micul-dejun are mai puţine calorii şi mai puţini antioxidanţi decât cel de struguri şi rodii. Principalul nutrient e vitamina C.

Reţetă de spumant de rodii condimentate şi pere asiatice

Pentru două pahare de suc ai nevoie de 2 pere asiatice 1/2 linguriţă de ienibahar măcinat, 1 rodie, 1-2 linguriţe de miere, cuburi de gheaţă, apă tonică, felii de pere şi seminţe de rodie pentru ornat.
1. Perele se taie bucăţi mari. Într-un bol se pune ienibaharul cu o lingură de apă fierbine peste el.
2. Rodia se taie în jumătate deasupra unui recipient pentru a nu pierde sucul. Se cojeşte rodia şi se scot seminţele.
3. Perele şi seminţele de rodie se trec prin storcător şi se amestecă în bolul cu ienibahar. Adăugaţi mierea şi puneţi la rece.
4. Sucul se toarnă în pahare, lăsând o treime goală. Se ornează cu cuburi de gheaţă, felii de pară şi seminţe de rodie. Se completează cu apă tonică.

Sfatul bucătarului: Perele nu conţin grăsimi, colesterol sau sodiu aşa că sunt ideale în curele de slăbire. Sunt de asemenea o bună sursîă de vitamina C şi potasiu.

Reţeta şi fotoreproducere preluate din cartea “Sucuri smoothies şi alte băuturi delicioase”, autori: Suzannah Olivier şi Joanna Farrow

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s