blog arădean de cultură generală

Alimentatie inainte si dupa antrenament

Rezultatele pe care le obţii în urma exerciţiilor fizice depind foarte mult şi de alimentaţie.

Dieta-Mihaela-Bilic-medic-nutritionist

Specialiştii recomandă să iei câte o gustare la fiecare 2-3 ore. Iţi poate parea cam mult, însă atunci când corpul tău este hrănit adecvat, va putea arde grăsimile mult mai repede şi mai uşor.

Înainte de antrenament:

Este indicat să mănânci înainte cu o oră jumătate-două înainte să te apuci de exerciţii şi să eviţi alimentele bogate în grasimi şi “alimentele grele”. Corpul tău are nevoie de mult timp pentru a digera astfel de alimente şi te va lăsa fără energie. Dacă faci exerciţii intense consumă migdale şi avocado. Aceste alimente ajută la eliberarea dopaminei. Dopamina este implicată controlul muşchilor.

Exemple de alimente pe care le poţi consuma înainte de antrenament:

  • 1 fruct mic, de exemplu o banană;
  • pireu de fructe (1/4 ceaşcă de iaurt degresat, bucăţi de fructe proaspete şi 1/2 ceaşcă de suc de fructe fără zahăr amestecate în blender cu 2-3 cuburi de gheaţă);
  • 1/2 baton de cereale cu 2 linguriţe de cremă de brânză degresată;
  • iaurt şi căpşuni proaspete;
  • legume.

Dacă vrei să îţi creşti masa musculară, este indicat să consumi proteine din carne slabă sau ouă şi carbohidraţi complecşi (orez sălbatic sau cartofi dulci).

Foarte importantă este şi hidratarea.

646x404

Alimente recomandate la 15-30 de minute după antrenament

Asigură-te întotdeauna căai ceva la îndemână să mănânci sau să bei la sfârşitul antrenamentului. Gustarea ta trebuie să conţină atât proteine cât şi carbohidraţi, pentru ca într-un timp de 20-45 de minute de la antrenament, corpul să poată descompune mai repede alimentele pentru a aproviziona şi pentru a repara muşchii. După gustare, ia masa în 1-2 ore.

Exemple de alimente pe care le poţi consuma după antrenament:

  • un pahar cu lapte rece;
  • un shake proteic care să conţină până la 10% carbohidraţi;
  • o porţie mică de cereale integrale cu lapte;
  • o ceaşcă de iaurt cu fructe proaspete.

piramida-alimentatiei-sanatoase

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s