blog arădean de cultură generală

Mersul pe jos…este sanatos

Mersul pe jos sau chiar statul in picioare, timp de cateva ore pe zi, sunt mai benefice pentru sanatate decat combinatia: o ora de exercitii intense + multe ore de viata sedentara zilnic

image211

Statul în picioare şi mersul pe distanţe lungi sunt mai eficiente decât o oră de exerciţii fizice intense pe zi, în ceea ce priveşte sensibilitatea la insulină şi nivelul lipidelor din sânge, dar cu o condiţie: ca numărul de calorii „arse” în cursul ambelor tipuri de activităţi să aproximativ acelaşi.

Concluzia le aparţine unor oameni de ştiinţă de la Universitatea Maastricht, Olanda, autorii unui studiu publicat în jurnalul PLOS ONE .

Cercetătorii au recrutat, pentru studiu, 18 persoane normoponderale, în vârstă de 19-24 de ani, şi le-au cerut să urmeze trei regimuri de viaţă diferite.

În prima situaţie, participanţilor li s-a cerut să stea jos timp de 14 ore pe zi şi să nu practice niciun fel de activitate fizică.

Al doilea regim de viaţă presupunea ca participanţii să stea jos timp de 13 ore zilnic şi să facă exerciţii fizice intense timp de o oră pe zi.

În cel de-al treilea scenariu, subiecţii trebuiau să înlocuiască 6 ore de stat jos prin patru ore de mers şi două ore de stat în picioare.

În cadrul fiecărui scenariu, participanţilor le-au fost urmărite sensibilitatea la insulină şi nivelul lipidelor în sânge, ambii parametri putând ajuta la identificarea unor afecţiuni metabolice precum diabetul şi obezitatea.

Ce au constatat cercetătorii ? Nivelul de colesterol şi lipide s-a îmbunătăţit în mică măsură la cei care au exersat intens o oră pe zi, dar s-a îmbunătăţit semnficativ la cei care au fost activi perioade mai lungi de timp, chiar la un nivel de intensitate mai scăzut (mers, stat în picioare).

Conform specialiştilor, activităţi simple şi moderate precum statul în picioare sau mersul, desfăşurate pe o perioadă mai lungă, îmbunătăţesc sensibilitatea la insulină în măsură mult mai mare decât un stil de viaţă predominant sedentar. Atunci când cheltuiala de energie este echivalentă, exerciţiile de intensitate scăzută, desfăşurate pe o perioadă mai lungă, sunt mai bune pentru sănătate decât perioadele scurte de activitate intensă.

sursa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s