blog arădean de cultură generală

Pod de apa peste apa

Podul de apa Magdeburg  este un apeduct navigabil din Germania, care conecteaza Canal Elba-Havel la Canalul Mittelland, si permite navelor sa treaca peste râul Elba.

Lung de 918 de metri, este cel mai lung apeduct navigabil din lume.

Canalele Elba-Havel si Mittelland se intalneau inainte lânga Magdeburg, dar pe parti opuse al raului Elba. Navele care se deplasau pe cele doua canale trebuiau sa faca un ocol de 12 km, coborând pe Canalul Mittelland cu liftul pentru barci Rothensee pana la raul Elba,

apoi navigau în aval pe fluviu, înainte de intrarea în Canalul Elba-Havel prin Niegripp lock. Nivelurile scazute ale apelor în Elba au împiedicat deseori slepuri complet încarcate sa faca trecerea spre canal, asta insemna si foarte mult timp.

Construirea legaturi între canale a fost începuta la inceputul anilor 1930, dar din cauza celui de-al doilea razboi mondial si divizarea ulterioara a Germaniei constructia a fost oprita pâna în 1997.

Apeductul a fost în cele din urma finalizat si deschis pentru public în 2003 Reunificarea Germaniei şi stabilirea de rute de transport importante pe apă a făcut o prioritate din terminarea Podului de apă. Reinceperea constructiilor în 1997 si durand şase ani cu costuri de 500 de milioane €. Podul de apă se conectează acum portul din Berlin cu porturile de-a lungul râului Rin. Structura apeductului cuprinde 24000 de tone de oţel şi 68000 de metri cubi de beton

Advertisements

One response

  1. Pingback: Magdeburg Water Bridge | The Interesting Water Bridge in Germany | egyge

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s