blog arădean de cultură generală

5 cauze ale durerilor de spate


Munca îndelungată la birou este cauza durerilor de spate pe care aproape cu toţii am putea-o pune în cap de listă. Dar mai sunt multe alte motive care accentuează problemele sau care suprasolicită coloana vertebrală.

646x404

Aproximativ 80% din oameni suferă de dureri de spate la un moment dat în viaţă, iar motivele pot fi dintre cele mai diverse. În orice caz, dacă durerea persistă sau se agravează, ea poate anunţa o problemă serioasă, cum este hernia de disc şi necesită intervenţie medicală rapidă.

1. Greutatea în exces

Persoanele supraponderale şi obeze sunt mai predispuse la dureri de spate, din cauza suprasolicitării coloanei vertebrale. De aceea, specialiştii recomandă să menţinem o greutate optimă pentru înălţimea noastră (indicele de masă corporală este o „unealtă“ bună în acest sens. Se calculează împărţind greutatea exprimată în kilograme la pătratul înălţimii exprimată în metri. Sub 24,9 sunt valorile pentru normoponderali, peste 25 suntem supraponderali sau obezi).

2.  Sedentarismul

La fel ca greutatea în exces şi munca prelungită la birou, într-o poziţie incorectă, lipsa activităţii fizice este o cauză dintre cele mai evidente ale durerilor de spate. Cu cât musculatura care susţine coloana vertebrală este mai slabă şi lipsită de tonus, cu atât coloana este supusă unor „chinuri“ mai mari chiar şi de activităţi obişnuite, precum aplecarea pentru a ridica ceva de jos. Aşadar, pentru a evita durerile de spate, specialiştii recomandă să facem zilnic exerciţii fizice, măcar de încălzire, pentru a întări musculatura spatelui.

3. Încălţămintea uzată

Cu toţii ştim că tocurile pun presiune pe coloana vertebrală şi, deci, inevitabil, conduc la dureri de spate. Dar şi tălpile tocite ale încălţărilor pot reprezenta o altă cauză. Încălţămintea uzată ne poate afecta mersul şi poziţia corpului, ceea ce „apasă“ pe anumite zone ale spatelui şi provoacă durere. De aceea, este foarte important să nu mai porţi o pereche de încălţări dacă li s-a tocit talpa, dar şi să alegi încălţămintea nouă în care te simţi cel mai confortabil. În general, persoanele cu o scobitură adâncă a tălpii ar trebui să prefere încălţările cu puţin toc, în vreme ce persoanele cu talpa prea puţin scobită ar putea purta mai bine încălţăminte plată, spune medicul american Neil Kirschen, citat de everydayhealth.com.

4. Salteaua veche

Salteaua ar trebui să ofere sprijin uniform spatelui, să nu fie nici prea moale, dar nici tare precum o scândură, spun specialiştii kinetoterapeuţi. Totuşi, trebuie să ţinem cont de faptul că până şi cele mai ergonomice saltele se uzează în timp şi trebuie înlocuite. Aşadar, dacă simţi că te scufunzi atunci când te aşezi în pat, ar fi cazul să schimbi salteaua pentru a preveni sau a combate durerile de spate.

5. Un sutien ales prost

În cazul femeilor cu bustul generos, sutienul este extrem de important în prevenirea durerilor de spate. Aşadar, sutienul trebuie să acopere bine sânii şi să-i susţină, astfel încât „greutatea“ să fie cât mai apropiată de corp cu putinţă şi să fie confortabil, să nu strângă.

sursa

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,567 other followers